1.2.2.1/16/A/010 Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts
Eiropa – jauna pasaule investīcijām un talantiem!
Aģentūra “Live Riga” sadarbībā ar pērnā gada aprīlī dibināto Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūru, kas aptver investīciju, tūrisma un Rīgas starptautiskā pozicionējuma jomas, galveno uzsvaru liekot uz uzņēmējdarbības uzlabošanu, biznesa vides klimatu un ārvalstu tiešo investīciju piesaisti, kā vienu no būtiskākajiem 2022.gada plāniem, izvirzījusi izveidot un ieviest jaunus specializētus atbalsta mehānismus globālajiem biznesa pakalpojumiem, atbalstot labi apmaksātu darba vietu radīšanu.
Aģentūra “Live Riga” sadarbībā ar pērnā gada aprīlī dibināto Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūru, kas aptver investīciju, tūrisma un Rīgas starptautiskā pozicionējuma jomas, galveno uzsvaru liekot uz uzņēmējdarbības uzlabošanu, biznesa vides klimatu un ārvalstu tiešo investīciju piesaisti, kā vienu no būtiskākajiem 2022.gada plāniem, izvirzījusi izveidot un ieviest jaunus specializētus atbalsta mehānismus globālajiem biznesa pakalpojumiem, atbalstot labi apmaksātu darba vietu radīšanu.
Nesen aizsācies unikāls projekts - “Choose Europe”, kurā apvienojušās 14 Eiropas pilsētu un reģionu investīciju piesaistes aģentūras. Tā misija ir pozicionēt Eiropu kā ideālu vietu starptautiskiem uzņēmumiem ilgtspējīgai izaugsmei un konkurētspējas uzlabošanai. Projektā piedalās Rīgas, Amsterdamas, Bavārijas, Katalonijas, Berlīnes, Kopenhāgenas, Frankfurtes, Helsinku, Lionas, Parīzes, Stokholmas, Vīnes, Varšavas un Cīrihes metropoles un reģioni. Rīgas investīciju un tūrisma aģentūras direktors Fredis Bikovs norāda: “Projekta mērķis ir uzsvērt kopīgās vērtības un stiprināt Eiropas ekonomiku. Sadarbības pamatā ir kopīgas Eiropas vērtības: uz cilvēku vērsts modelis, kas veicina stabilitāti, ilgtspējību un labklājību. Tā ir pirmā reize, kad ārvalstu tiešo investīciju (ĀTI) jomā konkurenti apvieno spēkus kopēja labuma vārdā. Esam gandarīti, jo Rīga ir vienīgā pilsēta no Baltijas reģiona, kas uzaicināta piedalīties šajā projektā.”
Amsterdam International Business – viena no šī tīkla dibināšanas institūcijām - direktors Peters de Kruiks uzsver, ka, ievērojot kopīgās Eiropas vērtības un neapdraudot sociālo un vides ilgtspējību, ir noteikts uzdevums piesaistīt pilsētām atbildīgas investīcijas ar pievienoto vērtību, lai veicinātu inovācijas un darba vietu radīšanu.
Avots: www.liveriga.com
“No cilvēka cilvēkam” – LIDO biznesa pamatideja veiksmīgai uzņēmējdarbībai
Intervijā piedalās: Rita Auziņa / AS “LIDO” Valdes priekšsēdētāja
• Pastāstiet, lūdzu, kas ir LIDO un ko LIDO sevī iekļauj?
LIDO – tas ir vietējais ēdināšanas nozares uzņēmums ar 35 gadu bagātu vēsturi, kas ietver sevī plašu restorānu un veikalu tīklu, ražošanas cehus un arī izklaides iespējas visai ģimenei. LIDO ir atzīta Latvijas vizītkarte – vieta, uz kurieni ikviens ir vedis savus viesus un draugus, lai iepazīstinātu ar Latvijas virtuves garšām un mūsu viesmīlības īpašo atmosfēru. LIDO koncepts nemainīgi vienmēr bijis - ēdiens tautai dažādos dzīves gadījumos un arī visdažādākajām gaumēm, ēdiens par pieejamu cenu, ievērojot augstākos kvalitātes standartus. Strādāju LIDO kopš 1998. gada, un man un visai mūsu komandai LIDO nozīmē kaut ko ļoti īpašu. Rūpīga kritēriju un standartu izpilde vainagojas mūsu viesu nemainīgajā uzticībā, par ko esmu ļoti pateicīga.
• Kas LIDO atšķir no konkurentiem un izceļ ēdināšanas industrijā?
Latvijas ēdināšanas nozarē ir grūti atrast citu uzņēmumu ar tik ilggadēju pieredzi. Iegūtās zināšanas un mācības visu šo gadu laikā un augsti kvalificēta komanda ļauj būt nozares ekspertiem. LIDO unikalitāte – tas ir arī mūsu īpašais LIDO stils. Mēs piedāvājam viesiem galvenokārt labi pazīstamus ēdienus, vienlaicīgi iekļaujot ēdienkartē pasaules garšas. Sekojot nozares un sabiedrības tendencēm, papildinām mūsu piedāvājumu arī ar veģetāriem un vegāniskiem ēdieniem. Augsta kvalitātes latiņa, atbildība par mūsu klientu labsajūtu un vērtības, kurām ticam, neļauj samazināt prasības pret sevi un mūsu produkciju.
• Kāda loma ir cilvēku darbam uzņēmuma ikdienā?
Ēdināšanas un apkalpošanas sfērās tieši darbinieku cilvēciskās īpašības, komunikācijas kultūra, izpalīdzība veicinās klientu lojālo attieksmi gan pret konkrētu restorānu, gan pret zīmolu kopumā. Mūsu biznesa pamatā ir ideja – “no cilvēka cilvēkam”, līdz ar to cilvēku loma ir ļoti svarīga. Protams, sekojam līdzi mūsdienu tendencēm un, kur iespējams, optimizējam tehnisko darbu, ieviešot tehnoloģiskus risinājumus, tādejādi atvieglojot darba procesus. Tomēr receptūru izstrādē, ēdiena pagatavošanā cilvēka darbs nav aizvietojams. LIDO dibinātājs Gunārs Ķirsons vairākkārt ir uzsvēris, cik svarīga loma ir kvalificētai un saliedētai komandai, un es varu tam tikai piekrist. Ēdināšanas un apkalpošanas sfērās tieši darbinieku cilvēciskās īpašības, komunikācijas kultūra, izpalīdzība veicinās klientu lojālo attieksmi gan pret konkrētu restorānu, gan pret zīmolu kopumā. Mūsu biznesa pamatā ir ideja – “no cilvēka cilvēkam”, līdz ar to cilvēku loma ir ļoti svarīga. Protams, sekojam līdzi mūsdienu tendencēm un, kur iespējams, optimizējam tehnisko darbu, ieviešot tehnoloģiskus risinājumus, tādejādi atvieglojot darba procesus. Tomēr receptūru izstrādē, ēdiena pagatavošanā cilvēka darbs nav aizvietojams. LIDO dibinātājs Gunārs Ķirsons vairākkārt ir uzsvēris, cik svarīga loma ir kvalificētai un saliedētai komandai, un es varu tam tikai piekrist. Komandas izveidē ir būtiska talantu piesaiste un regulāra darbinieku apmācība. Attiecībā uz cilvēkresursu vadību es ticu 4A formulai, t.i., attieksme + atalgojums + atmosfēra = apmierināts darbinieks. Un, ja darbinieks ir apmierināts, tad arī klients būs laimīgs.
• Kā Jūs nodrošināt darbinieku kvalifikācijas celšanu uzņēmumā?
Regulāri izvirzot un analizējot stratēģiskus mērķus, secinām, ar kādiem rīkiem un darbinieku kompetencēm varam tos sasniegt. Mūsu prakse ir piesaistīt jomas profesionāļus, kas var ieviest uzņēmumā jaunākās tendences, konceptuālus, tehniskus un taktiskus plānus. Tās mēdz būt gan pārdošanas apmācības, gan apmācības komandas vadībā. Uzņēmumā realizējam īpašu programmu “Operacionālā izcilība”, kas ir vērsta uz mūsu vadītāju un viņu komandu kompleksu kompetenču pilnveidi, emocionālo inteliģenci, izpratni par labbūtību, darba vides elastīgumu un citiem mūsdienīga uzņēmuma iekšējās kultūras aspektiem. Šis projekts ir vairāk nekā apmācības, tā ir īpaša filozofija, kas veicina vadības domāšanas maiņu. Regulāri sadarbojamies ar Latvijas Viesnīcu un restorānu asociāciju izglītības un attīstības jautājumos.
• Kā, Jūsuprāt, mainīsies viesmīlības industrija nākamajos 5 gados?
Noteikti turpināsies tendence pasūtīt ēdienu uz mājām vai biroju, izmantojot piegādes servisus. Aizvien lielāku popularitāti iegūst ēdiena līdzņemšana, kad klients pats atnāk vai atbrauc pakaļ pasūtījumam. Dzīves temps un mūsdienīga pilsētnieka vajadzības prasa vienkāršāko sadzīves organizāciju, tas ietver sevī gatava ēdiena iegādi, kas ir izdevīgi gan finansiāli, gan laika ziņā. Noteikti turpināsies tendence pasūtīt ēdienu uz mājām vai biroju, izmantojot piegādes servisus. Aizvien lielāku popularitāti iegūst ēdiena līdzņemšana, kad klients pats atnāk vai atbrauc pakaļ pasūtījumam. Dzīves temps un mūsdienīga pilsētnieka vajadzības prasa vienkāršāko sadzīves organizāciju, tas ietver sevī gatava ēdiena iegādi, kas ir izdevīgi gan finansiāli, gan laika ziņā. Tajā pašā laikā restorāni un kafejnīcas paliks pieprasītas gan kā ēdināšanas iestādes, gan kā atpūtas un kopā būšanas vietas. Cilvēkiem būs vēlme baudīt dzīvi, svinēt svētkus ārpus mājas, jo pēdējo gadu notikumi iemācīja, ka nevajag atlikt iespēju palutināt sevi vai satikties ar ģimeni un draugiem pie klāta galda.Kvalitātes prasības no sabiedrības būs aizvien augstākas, turklāt pieaugs tendence ieviest ilgtspējīgus risinājumus arī viesmīlības un ēdināšanas jomā, domājot par resursu un izejvielu pārdomātu lietošanu un vides piesārņošanas samazinājumu, rūpējoties par iedzīvotāju veselīgu uzturu, klientu un darbinieku labbūtību. Noteikti palielināsies klientu segments, kuri izvēlēsies ēdināšanas iestādi ne tikai pēc maltītes vai stilīga interjera, bet arī pēc atbilstības savām vērtībām.
Daži no projekta ietvaros komersantiem pieejamajiem kursiem
SIA "Viesmīlības skola"
Piedāvā:
- Profesionālas klientu apkalpošanas standarti
- Pārdošana un produktu veiksmīga virzīšana tirgū.
SIA "Mercuri International"
Piedāvā:
- Rezultatīvas pārrunas ar klientiem
- Efektīva sadarbība augstāku rezultātu sasniegšanai
- Uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšana
Biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija " turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu ar papildus jaunām apmācību jomām
Biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija" (LVRA) turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu "Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts" (projekts Nr. 1.2.2.1/16/A/010), programmas 1.2.2.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām ietvaros.
Projekts tiek īstenots no 2016.gada 1. jūnija līdz 2023. gada 31. decembrim.
Projekta mērķa grupa – komersanti.
ERAF atbalsta intensitāte:
- Lielajiem komersantiem: 30-50%
- Vidējiem komersantiem: 60%
- Mazajiem komersantiem: 70%
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 699 715, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 896 282. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 52 komersantus un 1874 šajos komersantos nodarbinātās personas.
Projektā papildus apstiprinātās virssaistību finansējuma izmaksas ir EUR 2 343 285, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 1 200 000. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 35 komersantus un 1750 šajos komersantos nodarbinātās personas.
Projekta mērķis ir komersantiem nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv
Piesakoties apmācību kursiem vai speciālistu konsultācijām, uzņēmumiem papildus atbalsta pieteikumam ir jāaizpilda un jāiesniedz Digitālā brieduma tests https://www.gudralatvija.lv/
Kontaktinformācija: projekti@hotelpro.lv
Publicēts: 22.12.2022