1.2.2.1/16/A/010 Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts
Cerība, ka šodien padarītais veicinās ilgtspējību un augšupeju nākotnē!
Neskatoties uz vērienīgo izmaksu kāpumu apkurei, pārtikas produktiem, u.c. pakalpojumiem Latvijā, valdība paredz uzlabojumus aviācijā, kas roku rokā mijiedarbojoties ar viesnīcu un restorānu jomu, varētu rosināt augšupeju viesmīlības nozarē tālākā nākotnē.Neskatoties uz vērienīgo izmaksu kāpumu apkurei, pārtikas produktiem, u.c. pakalpojumiem Latvijā, valdība paredz uzlabojumus aviācijā, kas roku rokā mijiedarbojoties ar viesnīcu un restorānu jomu, varētu rosināt augšupeju viesmīlības nozarē tālākā nākotnē.Lidostā “Rīga” nākamajos gados gaidāmi vērienīgi attīstības projekti, bet Rail Baltica ietvaros sākusies būvniecība dzelzceļa stacijai pie lidostas, paplašināts lidostas terminālis, lidostas pilsētas koncepcijas terminālis un citi projekti, kas veidos modernu, dinamisku un daudzveidīgu transporta un pakalpojumu ekosistēmu, tā 7. jūlijā, atklājot “Rīgas Aviācijas forumu 2022”, pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits, ziņots portālā https://travelnews.lv/.“Turpinot attīstību šajā jomā, Latvijai ir augsts potenciāls nostiprināt savu kā nozīmīga "Ziemeļeiropas aviācijas centra" lomu, tādējādi veicinot Latvijas savienojamību un konkurētspēju reģionā,” sacīja ministrs. “Tāpat ceru, ka lidosta “Rīga” piesaistīs vairāk privāto investīciju, jo attīstība ir nepārtraukts un nebeidzams process,” forumā uzsvēra Tālis Linkaits.Ministrs pauda pateicību visiem aviācijas nozares darbiniekiem par uzticību šai jomai un ieguldījumu, lai arī pēdējo gadu sarežģītās situācijas laikā tiktu saglabāti visaugstākie pasažieru apkalpošanas standarti.
Avots: travelnews.lv
Viesmīlības skola
Apmācību sniedzējs 1.2.2.1/16/A/010 projekta ietvaros
Apkalpošanas kultūra, komunikācija, motivācija un komandas darbs – veiksmīgu apmācību pamats Viesmīlības skolā
Kas ir viesmīlības skola un ko tā piedāvā?
Darbojamies jau 9 gadus un pats nosaukums “Viesmīlības skola” jau izsaka, ka mēs strādājam viesmīlības industrijā un mēs piedāvājam darbinieku apmācības viesmīlības uzņēmumiem, jo mēs paši esam dibinātāji un esam no industrijas. Mums ir svarīga industrijas attīstība un jau kādu laiku atpakaļ mēs sapratām, ka ir jāveido šīs lietas un jāattīsta tieši no profesionāļu puses, kur mēs paši strādājam. Tas ir tas, ko mēs vislabāk jūtam un ko mēs vislabāk saprotam. Tā mēs izveidojām Viesmīlības skolu, un mēs ļoti cieši sadarbojamies ar Latvijas viesnīcu un restorānu asociāciju, realizējam Eiropas projektus, strādājam kopā ar LIAA un veicam apmācības darbiniekiem. Kā tas notiek - mēs vēršamies pie uzņēmuma, runājam par viņu problēmām, viņu vajadzībām, palīdzam tās identificēt. Tad mēs skatāmies, kas ir labākais, ko mēs varam viņiem piedāvāt un kopā gan ar pasniedzējiem, gan ar industrijas pārstāvjiem, gan ar profesionāļiem piemeklējam labāko, kas varētu derēt. Un tālāk uzņēmēja darbiniekiem tik vien atliek, kā mācīties.Darbojamies jau 9 gadus un pats nosaukums “Viesmīlības skola” jau izsaka, ka mēs strādājam viesmīlības industrijā un mēs piedāvājam darbinieku apmācības viesmīlības uzņēmumiem, jo mēs paši esam dibinātāji un esam no industrijas. Mums ir svarīga industrijas attīstība un jau kādu laiku atpakaļ mēs sapratām, ka ir jāveido šīs lietas un jāattīsta tieši no profesionāļu puses, kur mēs paši strādājam. Tas ir tas, ko mēs vislabāk jūtam un ko mēs vislabāk saprotam. Tā mēs izveidojām Viesmīlības skolu, un mēs ļoti cieši sadarbojamies ar Latvijas viesnīcu un restorānu asociāciju, realizējam Eiropas projektus, strādājam kopā ar LIAA un veicam apmācības darbiniekiem. Kā tas notiek - mēs vēršamies pie uzņēmuma, runājam par viņu problēmām, viņu vajadzībām, palīdzam tās identificēt. Tad mēs skatāmies, kas ir labākais, ko mēs varam viņiem piedāvāt un kopā gan ar pasniedzējiem, gan ar industrijas pārstāvjiem, gan ar profesionāļiem piemeklējam labāko, kas varētu derēt. Un tālāk uzņēmēja darbiniekiem tik vien atliek, kā mācīties.
Kā apmācību process ir mainījies pēdējo gadu laikā?
Laiks viesmīlības industrijā ir bijis sarežģīts. Kā mēs zinām, viesmīlības industrija ir ļoti, ļoti cietusi. Ja pirms tam mēs teiktu, ka mūsu apkalpošanas un darbības kvalitāte auga un bija, es gribētu teikt, labā līmenī, tad šie 2 gadi ir ieviesuši korekcijas. Pirmkārt, pašiem viesmīlības uzņēmumiem vispār neveicas viegli, līdz ar to ir arī apgrūtinātas mācības. Līdzekļi nav tik pieejami, kā to gribētos. No vienas puses viesmīlības nozare ļoti labi saprot, ka šīs mācības ir vajadzīgas un varbūt šobrīd tas ir vēl aktuālāk. Ir notikusi kadru mainība un apkalpošanas kultūra ir kritusies, jo ļoti daudzi cilvēki ir aizgājuši no industrijas. Ir aizgājuši profesionāļi un vietā ir nākuši jauni darbinieki. Kopumā vispār trūkst darbinieki, darbu uzsāk studenti bez pieredzes. Līdz ar to mums būtu jāsaprot, ka šādā situācijā mācībās būtu jāinvestē aizvien vairāk un intensīvāk. Taču industrijā īsti līdzekļu nav un uzņēmumi nav gatavi par to maksāt. Varētu domāt: ”Kāpēc ieguldīt darbiniekā, ja viņš tāpat aizies prom?” Tas ir absolūts absurds šādi domāt. Mums visiem ir jārūpējas par darbiniekiem. Ja darbinieks aizies pēc apmācībām, viņš aizies uz citu vietu un tur šī kvalitāte saglabāsies. Un tāpat notiek no otras puses - Jūs varēsiet pieņemt darbā kvalitatīvu darbinieku, ja par viņu bija rūpējušies iepriekš. Tādēļ mēs mēģinām darīt, ko varam. Mēģinām stāstīt uzņēmumiem, cik tas ir nepieciešami un kā tas viņiem pašiem palīdzēs saglabāt personālu, jo darbiniekiem vienmēr ir milzīga motivācija mācīties ko jaunu. Viņi redz, ka viņi attīstās, viņi redz, ka uzņēmums viņos iegulda, un tas ir tikai ar plus zīmi, un vitāli nepieciešams ilgtermiņā. Bez tam mums arī kopīgi ir jāceļ viesmīlības industrijas kvalitāte. Ļoti svarīgs ir uzņēmuma kolektīvs, uzņēmuma iekšējā atmosfēra, paši darbinieki un viņu pašsajūta - par šo visu ir jārūpējas. Tā ir ļoti liela uzņēmēja atbildība.Laiks viesmīlības industrijā ir bijis sarežģīts. Kā mēs zinām, viesmīlības industrija ir ļoti, ļoti cietusi. Ja pirms tam mēs teiktu, ka mūsu apkalpošanas un darbības kvalitāte auga un bija, es gribētu teikt, labā līmenī, tad šie 2 gadi ir ieviesuši korekcijas. Pirmkārt, pašiem viesmīlības uzņēmumiem vispār neveicas viegli, līdz ar to ir arī apgrūtinātas mācības. Līdzekļi nav tik pieejami, kā to gribētos. No vienas puses viesmīlības nozare ļoti labi saprot, ka šīs mācības ir vajadzīgas un varbūt šobrīd tas ir vēl aktuālāk. Ir notikusi kadru mainība un apkalpošanas kultūra ir kritusies, jo ļoti daudzi cilvēki ir aizgājuši no industrijas. Ir aizgājuši profesionāļi un vietā ir nākuši jauni darbinieki. Kopumā vispār trūkst darbinieki, darbu uzsāk studenti bez pieredzes. Līdz ar to mums būtu jāsaprot, ka šādā situācijā mācībās būtu jāinvestē aizvien vairāk un intensīvāk. Taču industrijā īsti līdzekļu nav un uzņēmumi nav gatavi par to maksāt. Varētu domāt: ”Kāpēc ieguldīt darbiniekā, ja viņš tāpat aizies prom?” Tas ir absolūts absurds šādi domāt. Mums visiem ir jārūpējas par darbiniekiem. Ja darbinieks aizies pēc apmācībām, viņš aizies uz citu vietu un tur šī kvalitāte saglabāsies. Un tāpat notiek no otras puses - Jūs varēsiet pieņemt darbā kvalitatīvu darbinieku, ja par viņu bija rūpējušies iepriekš. Tādēļ mēs mēģinām darīt, ko varam. Mēģinām stāstīt uzņēmumiem, cik tas ir nepieciešami un kā tas viņiem pašiem palīdzēs saglabāt personālu, jo darbiniekiem vienmēr ir milzīga motivācija mācīties ko jaunu. Viņi redz, ka viņi attīstās, viņi redz, ka uzņēmums viņos iegulda, un tas ir tikai ar plus zīmi, un vitāli nepieciešams ilgtermiņā. Bez tam mums arī kopīgi ir jāceļ viesmīlības industrijas kvalitāte. Ļoti svarīgs ir uzņēmuma kolektīvs, uzņēmuma iekšējā atmosfēra, paši darbinieki un viņu pašsajūta - par šo visu ir jārūpējas. Tā ir ļoti liela uzņēmēja atbildība.
Kāpēc ir svarīgi darbiniekiem nodrošināt apmācības?
Protams, ka primāri es gribētu atzīmēt konkurētspēju - tā ir savas konkurētspējas nodrošināšana. Kvalitatīvs darbinieks ir viens no lielākajiem mūsu resursiem. Lai uzņēmums būtu konkurētspējīgs, ir jābūt labai kvalitātei. Runājot par pēdējiem gadiem, mēs ļoti daudz esam bijuši netiešā saskarē, jo industrija bija slēgta - gan viesnīcas, gan restorāni. Mēs mēģinājām mācīties, lai noturētu darbiniekus. Veicām mācības tiešsaistē, jo cits nekas neatlika. Nevarētu teikt, ka daudzi tam bija gatavi, jo cilvēkiem tomēr šī mācību tiešsaistes komunikācija nepatika, komunikācija klātienē patīk daudz labāk. Tā vienkārši ir efektīvāka. Taču kovida laikā cilvēkiem bija vēl lielāks stress, nebija vēlmes palikt industrijā, pēc tam nebija motivācijas atgriezties industrijā, un tieši tas bija laiks, kad apmācības arī bija jāveic. Bija jāmācās un mācījās tiešsaistē tie, kas tam bija gatavi. Tiem, kas to darīja, viss sanāca gana veiksmīgi un tas bija labāk, kā nedarīt neko. Pašreiz, kad viss ir atgriezies ierastajā ritmā, visi labprātāk mācās klātienē.Protams, ka primāri es gribētu atzīmēt konkurētspēju - tā ir savas konkurētspējas nodrošināšana. Kvalitatīvs darbinieks ir viens no lielākajiem mūsu resursiem. Lai uzņēmums būtu konkurētspējīgs, ir jābūt labai kvalitātei. Runājot par pēdējiem gadiem, mēs ļoti daudz esam bijuši netiešā saskarē, jo industrija bija slēgta - gan viesnīcas, gan restorāni. Mēs mēģinājām mācīties, lai noturētu darbiniekus. Veicām mācības tiešsaistē, jo cits nekas neatlika. Nevarētu teikt, ka daudzi tam bija gatavi, jo cilvēkiem tomēr šī mācību tiešsaistes komunikācija nepatika, komunikācija klātienē patīk daudz labāk. Tā vienkārši ir efektīvāka. Taču kovida laikā cilvēkiem bija vēl lielāks stress, nebija vēlmes palikt industrijā, pēc tam nebija motivācijas atgriezties industrijā, un tieši tas bija laiks, kad apmācības arī bija jāveic. Bija jāmācās un mācījās tiešsaistē tie, kas tam bija gatavi. Tiem, kas to darīja, viss sanāca gana veiksmīgi un tas bija labāk, kā nedarīt neko. Pašreiz, kad viss ir atgriezies ierastajā ritmā, visi labprātāk mācās klātienē.
Kādi ir aktuālākie kursi pašreiz?
Kad mēs sākām, tad ļoti aktuālas bija pamatlietas - apkalpošanas kultūra, komunikācija, motivācija un komandas darbs. Laikam ejot, mēs ieviesām inovācijas, kas arī bija noteikts valstiski un visā Eiropā, tas bija gana interesanti.Kad mēs sākām, tad ļoti aktuālas bija pamatlietas - apkalpošanas kultūra, komunikācija, motivācija un komandas darbs. Laikam ejot, mēs ieviesām inovācijas, kas arī bija noteikts valstiski un visā Eiropā, tas bija gana interesanti.Taču jāatzīst, ka tagad esam kādu soli atkāpušies atpakaļ, jo notikusi liela kadru maiņa. Ir ļoti būtiski nomainījies darbinieku sastāvs un ir tendence, ka mēs atgriežamies atpakaļ pie šīm pamatlietām. Vēl ļoti aktuāli ir stresa noturība darbā, jo, atgriežoties pēc kovida perioda, ir paaugstināts stresa līmenis. Diemžēl darbinieki šaubās par nākotni. Viņi nav droši par nākotni un tam ir jāpievērš uzmanība.Dotajā mirklī ir aktuālas dažādas vadības programmas, pārmaiņu vadība, kā arī dažādas laika plānošanas. Vasarā tas, iespējams, drusciņ ir mazinājies, taču pieprasīts ir arī darbs attālināti - darbinieku motivācija attālināti, laika plānošana attālināti, komandas sadarbība attālināti.Un, protams, komercdarbība - uzņēmēji saprot, ka no darbiniekiem ir atkarīgi ieņēmumi un uzņēmējs ir tieši atkarīgi no darbinieka.
Kādas ir Jūsu nākotnes prognozes industrijā?
Esmu optimistiska un ceru, ka industrija attīstīsies un mēs iesim uz priekšu.Esmu optimistiska un ceru, ka industrija attīstīsies un mēs iesim uz priekšu.Ir bažas, ka pašreiz industrija stagnē un, es domāju, ka kādu mirkli vēl tas tā būs. Pašreiz skatāmies, kas notiks rudenī. Taču gribētu būt pozitīvi noskaņoti un cerēt, ka attīstība notiks. Ja man teiktu, ka mēs pārejam vairāk uz apkalpošanu, kas nav personīga apkalpošana, es gribu domāt, ka gūtās iemaņas tāpat nepazudīs. Tas mūsu valstij ir ļoti būtiski. Ar to mēs piesaistām tūristus, mēs to protam darīt savā veidā, mēs to darījām kvalitatīvi. Daži pētījumi liecina, ka tūristi vispār brauc uz Rīgu vai Latviju tieši mūsu īpašā piedāvājuma un apkalpošanas dēļ, kas arī kalpo par vienu no motivācijas rādītājiem. Ļoti ceru, ka mēs to spēsim saglabāt saglābt un attīstīt nākotnē.
Daži no projekta ietvaros komersantiem pieejamajiem kursiem
SIA "Mercuri International"
Piedāvā:
- Rezultatīvas pārrunas ar klientiem.
- Efektīva sadarbība augstāku rezultātu sasniegšanai.
- Uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšana.
SIA "Viesmīlības skola"
Piedāvā:
- Efektīvas komunikācijas ietekme uzņēmuma efektivitātes veicināšanā.
- Veiksmīga komanda kā uzņēmuma attīstības un efektivitātes celšanas instruments.
- Veiksmīga pārmaiņu vadība uz inovācijām vērstos uzņēmumos.
Biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija " turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu ar papildus jaunām apmācību jomām
Biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija" (LVRA) turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu "Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts" (projekts Nr. 1.2.2.1/16/A/010), programmas 1.2.2.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām ietvaros.
Projekts tiek īstenots no 2016.gada 1. jūnija līdz 2023. gada 31. decembrim.
Projekta mērķa grupa – komersanti.
ERAF atbalsta intensitāte:
- Lielajiem komersantiem: 30-50%
- Vidējiem komersantiem: 60%
- Mazajiem komersantiem: 70%
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 699 715, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 896 282. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 52 komersantus un 1874 šajos komersantos nodarbinātās personas.
Projektā papildus apstiprinātās virssaistību finansējuma izmaksas ir EUR 2 343 285, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 1 200 000. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 35 komersantus un 1750 šajos komersantos nodarbinātās personas.
Projekta mērķis ir komersantiem nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv
Piesakoties apmācību kursiem vai speciālistu konsultācijām, uzņēmumiem papildus atbalsta pieteikumam ir jāaizpilda un jāiesniedz Digitālā brieduma tests https://www.gudralatvija.lv/
Kontaktinformācija: projekti@hotelpro.lv
Publicēts: 11.08.2022